Osoby, które lubią planować duże imprezy i łatwo nawiązują kontakty, a także potrafią prowadzić negocjacje, mogą spróbować swoich sił w zawodzie konsultanta ślubnego. Wedding planner to osoba, która pomaga parze młodej w załatwianiu wszelkich formalności i organizacji ślubu i wesela. Jednak to nie wszystkie jej obowiązki. Na czym polega taka praca? Podpowiadamy.
Czym zajmuje się konsultant ślubny?
Wedding planner to osoba, której zadaniem jest organizacja ślubu i wesela, a lista jej obowiązków jest różna i zależy od potrzeb i preferencji przyszłych małżonków. Jest to zawód, który jest bardzo popularny w Stanach Zjednoczonych, jednak w Polsce od kilku lat również zaczyna być doceniany i poszukiwany przez pary, które pragną się pobrać.
Konsultant ślubny nie tylko zajmuje się przygotowaniem ślubu i wesela, ale także czuwa nad jego poprawnym przebiegiem. Praca na takim stanowisku wiąże się z koniecznością rezerwacji sali, muzyków, kamerzysty, fotografów, florysty, a także umówieniem panny młodej do fryzjera i makijażystki. Często do obowiązków wedding planera należy również dopełnienie wszelkich formalności związanych ze ślubem cywilnym lub ceremoniom w kościele. Może zajmować się również organizacją transportu, a także noclegów, czy zaproszeniami dla gości. Często odpowiada również za dekorację sali.
Zatrudnienie takiej osoby przez parę młodą pozwala jej uniknąć wielu stresów, a także umożliwia zaoszczędzenie wielu czasu, który musiałaby przeznaczyć na znalezienie odpowiednich usługodawców. Wedding planner często posiada bazę zaufanych miejsc i usługodawców, których może polecić swoim parom.
Konsultant ślubny — wykształcenie
Osoba pracująca w charakterze konsultanta ślubnego nie musi posiadać żadnego specjalnego wykształcenia. W tym zawodzie szczególnie istotne są umiejętności organizacyjne, a także kreatywność. Ważna jest również odporność na stres, łatwość nawiązywania kontaktów, a także wysokie poczucie estetyki.
Obecnie osoby, które chciałyby rozpocząć pracę na takim stanowisku, mogą udać się na profesjonalny kurs przygotowujący ich do takiego zatrudnienia. Na takim szkoleniu zdobędziemy wiedzę zarówno praktyczną jak i teoretyczną, nauczymy się organizować śluby, wesela, tworzyć kosztorys, utrzymywać relacje z klientem, a także stworzyć swój własny biznes. Praca w Warszawie na stanowisku konsultanta ślubnego zazwyczaj związana jest z założeniem własnej działalności gospodarczej. Najlepsi specjaliści w branży mogą liczyć na wynagrodzenie nawet do kilku tysięcy złotych za zorganizowanie jednej uroczystości.